یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۰۳:۰۸

با تعمیر اساسی سه گوی شناور
پهلودهی و بارگیری نفتكش‌ها در جزیره خارگ افزایش می‌یابد

باشگاه خبری فراساحل: با تعمیر سه گوی شناور جدید شركت پایانه‌های نفتی ایران در جزیره خارگ، قابلیت پهلودهی و بارگیری نفتكش‌ها در فضای خارج از اسكله‌ها در جزیره خارگ تا پایان سال افزایش می‌یابد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شركت ملی نفت ایران، مدیرعامل شركت پایانه‌های نفتی ایران با اعلام این خبر گفت: پس از تعمیر گوی شناورشماره یک پایانه میعانات گازی عسلویه، تعمیرسه گوی شناورجزیره خارگ نیز آغاز شده كه بعد از پایان اسفند ماه امسال به تدریج مورد بهره‌برداری مجدد قرار خواهند گرفت. پیروز موسوی افزود: از مراحل انجام تعمیرات گوی شناور شماره یک عسلویه كه یک فرآیند فنی و عملیاتی مهم است می توان به جداسازی گوی از موقعیت جغرافیایی در دریا، انتقال به كارگاه ساحل، بازرسی فنی، تشخیص قسمت‌های آسیب دیده، تعیین درصد پوسیدگی و ارائه دستورالعمل‌های اجرایی اشاره كرد.

وی گفت: پس از تعمیرات اساسی، ترمیم و ساخت و تعویض قطعات پوسیده و آسیب دیده، سندبلاست و رنگ‌آمیزی قسمت‌های مختلف براساس دستورالعمل‌های اجرایی انجام و پس از آن آزمایش‌های مختلف، نظارت، بازرسی و تست تمام قطعات نصب شده گوی به منظورعدم توقف صادرات میعانات گازی عسلویه انجام شد. موسوی توضیح داد: با توجه به اینكه روند كاری تعمیرات اساسی سه گوی شناور جزیره خارگ نیز شباهت زیادی به گوی شناور عسلویه دارد، برای تعمیرات آنها نیز مقداماتی اجرایی انجام شده است كه پیش‌بینی می‌شود براساس زمان‌بندی مشخص شده به اتمام برسد. مدیرعامل شركت پایانه‌های نفتی ایران تصریح كرد: هم‌اكنون تعمیرات مكانیكال و بلاستینگ و رنگ‌آمیزی دو گوی شناور جزیره خارگ آغاز شده است كه پس از سبک‌سازی وعملیات بلاستینگ و رنگ‌آمیزی قسمت‌های زیرآبی شناور گوی شماره 3 نیز با استفاده از نیروهای متخصص داخلی تعمیرات اساسی می‌شود.



  کد خبر : 219
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :